OM OSS

www.skarverktyg.se. Det är en webbsida relaterad till Alevz.

ALEVZ är en av Sveriges leverantörer av verktyg för skärande bearbetning. Företaget registrerades 2018. Vi säljer mest i Sverige. “ALLT DU BEHÖVER ÄR ETT VERKTYG OCH EN DRÖM” är våra ledord. Vårt mål är att sälja bra produkter med hög kvalitet men till ett lågt pris.

KÖPINFORMATION

Vi säljer enbart till företag. Vill ni skaffa konto kontakta oss. KONTAKT

Alla priser är exklusive moms. Vid beställning träffas avtal om köp när ni väljer att bekräfta ert köp i kassan. En automatiserad orderbekräftelse kommer då att skickas till er registrerade mailadress. Beställda produkter för blir Alevz egendom tills dess att de är till fullo betalda.

Er order kommer att skickas från Lidköping. Ändringar och tillägg måste göras innan er order behandlas och skickas från oss. Om ni upptäcker eventuella felaktigheter på er order är det därför viktigt att ni omgående kontaktar oss för att om möjligt ändra i ordern.

Vid uppenbara felaktigheter (t.ex. fel pris, tryckfel m.m.) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Om ni inte är nöjda med vår korrigering har ni självfallet rätt att avboka ordern. Vi förbehåller oss också rätten att inte genomföra en beställning i de fall varan är slut i lager, om maxantal per kund överskridits eller vid tekniska fel.

SLUT I LAGER

Det går bra att beställa varor som är slut i lager. Vi kommer då ha din order på standby och skicka den så fort vi fått in varan/varorna som saknas. Du kommer inte betala något förrän ni har mottagit er order.

FRAKT OCH BETALSÄTT

Postnord- Genom Postnord erbjuder vi leverans till din leveransadress.

Faktura gäller som betalsätt vid köp genom skarverktyg webbshop. Fakturan förfaller till betalning efter det antal dagar som angavs vid köpet och/eller som framgår av fakturan. Betalning skall erläggas till Alevz i enlighet med på fakturan angivna betalningsinstruktioner och vara Alevz till handa senast på fakturans förfallodag. Om fakturan betalas senast på förfallodagen uppstår inga ytterligare kostnader eller avgifter.

Om betalning uteblir eller inte sker i rätt tid kommer kunden att påföras en dröjsmålsränta enligt vad som framgår på aktuell faktura på den vid var tid utestående skulden från förfallodatum tills full betalning sker. Om grund därför föreligger kommer kunden att debiteras påminnelseavgift, inkassoavgifter, avgifter till kronofogdemyndigheter och domstolar i enlighet med vid var tid gällande lagstiftning.

RETURER OCH ÅNGERRÄTT

Returer och ångerrätt gäller inte företagskunder. Vid en eventuell överenskommelse mellan säljare och kund kan detta kringgås men en administrativ avgift kan tillkomma.

BYTEN

När ni vill byta produkter är det viktigt att tänka på vilken typ av avtal har ni?

REKLAMATIONER & GARANTIER

Alevz lämnar samma garanti som dess leverantörer, vilket kan skilja sig från leverantör till leverantör och produkt till produkt. Garantin gäller funktionsfel som uppkommer under garantitiden. Garantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten. Innan en garantireparation eller ett garantiutbyte kan godkännas behöver vi eller någon av våra samarbetspartners undersöka produkten. I det fall produkten inte är behäftad med ett garantifel, utan ett så kallat handhavandefel (inkluderar felaktigt inställd produkt, skada som beror på oaktsamhet mm), har vi eller serviceverkstaden rätt att debitera för undersökningskostnaden. Fraktkostnader och hanteringsavgifter tillkommer.

TRANSPORTSKADA

Om produkten är fraktskadad vid leveranstillfället ber vi er att anmäla det omgående till oss. Synliga skador behöver anmälas senast 3 dagar efter mottagandet och dolda fraktskador inom 7 dagar. Om ni upptäcker en skada på kartongen vid leveranstillfället kan ni vägra att ta emot godset förutsatt att ni inte hunnit kvittera mottagandet. För att reklamationen mot PostNord skall kunna hanteras korrekt måste ni spara emballaget, adresslappen samt eventuell pall som kom med den fraktskadade försändelsen.

SEKRETESSPOLICY

Läs mer om detta under vår integritetspolicy.